Deze uitspraak is gebaseerd op het feit dat het Gerechtshof het aannemelijk vindt dat de man de loten niet had gekocht als de Staatsloterij wel de juiste informatie had gegeven. Deze man had eerder verloren bij de rechtbank in Limburg, maar heeft nu in hoger beroep gewonnen. Volgens de rechtbank Limburg was er geen sprake van een causaal verband tussen de misleidende mededelingen en het wel of niet kopen van loten. Blijkbaar is de zaak in hoger beroep beter beargumenteerd, waardoor de man het aankoopbedrag van zijn loten terugkrijgt, plus de proceskosten. De volledige uitspraak kunt u hier lezen.

Onze toelichting:
Het bestuur van de Stichting Loterijverlies.nl is uiteraard zeer verheugd met deze uitspraak. De gepubliceerde uitspraak toont aan dat er sprake is van schade door de in 2015 al bij de Hoge Raad bewezen misleiding. Hoewel de Stichting al een volgende stap in voorbereiding had, is deze uitspraak een steun in de rug. Wij verzoeken eventuele deelnemers aan de trekkingen van de Staatsloterij in de periode 2000 - 2008 zich te melden via de contactpagina.