2020: Nieuwe brief Loterijverlies BV

U heeft mogelijk een brief ontvangen van Loterijverlies BV. Het doel van de brief is dat de BV u zou mogen vertegenwoordigen in het juridisch proces tegen de Staatsloterij. In verscheidene gerechtelijke uitspraken in 2019 is Loterijverlies BV niet ontvankelijk verklaard door de rechters.

Volgens personen met juridische kennis die aan de Stichting Loterijverlies.nl zijn verbonden, betekent dit zoveel als dat de BV u niet kán vertegenwoordigen. Dat recht ligt bij de Stichting.

Ook al zou u de bedoelde machtiging geven, dan nóg is het maar de vraag of u daarmee een stap dichterbij de oplossing komt om de schadevergoeding van de Staatsloterij te krijgen. Meerdere rechters hebben al aangegeven dat dit niet kan.

U hoeft niet op de brief te reageren, maar dat kan wel als u bijvoorbeeld niet wenst dat uw gegevens (naam, adres, etc.) langer bij Loterijverlies BV in de administratie blijven. U kunt vragen bij de BV om zogenaamde gegevenswissing. Ons advies is wel om eerst al uw persoonlijke gegevens op te vragen die bij de BV berusten. Wij adviseren u uw gegevens dan zelf te bewaren.

U heeft zich mogelijk via de website van Stichting Loterijverlies.nl gemeld en daarbij uw gegevens achtergelaten die wij nodig hebben. Dat is voldoende. Mocht u zich nog niet via de website van de Stichting gemeld hebben, dan verzoeken wij u dat alsnog te doen. Dat kan op de contactpagina.